martes, 20 de diciembre de 2011

Euskarazko hedabide multimedia eta digitalen erronkak

Ainara González

Hedabide digital eta multimedien hazkundea gaur egun gora doala ez da gauza berria; hauen nagusitasuna ukaezina da. Gainera, etorkizunean hedabide tradizionalak ordezkatuko dituztela esan ohi da.

Azken urteetan zehar ikusi ahal izan dugunaren arabera, Euskal Herrian euskara ikasteko grina erakutsi duten biztanleak ugaritu dira, alegia, euskaldun berrien kopurua nabarmen handitu da. Askok euskaltegien laguntza izan dute helburu hori lortzeko bidean. Baina zoritxarrez oraindik, Euskal Herrian bizi eta euskara ez dakitenak ia %60 dira. Igoera honek beraz, ez du lortu euskal hedabideen kontsumoan aldaketa nabarmena eragitea, izan ere, euskara dakitenen artean ere gehienek gaztelaniazko hedabideak kontsumitzen dituztelako.

Euskal hedabide multimediek bi aukeren artean erabakitzera behartuta ikusten dute euren burua. Alegia, edukien eta informazioaren aldeko apustua egitea, edota euskara ahalik eta euskarri gehienetan txeratzea, bezeroak beste hedabide batzuetara joatea saihesteko. Bi aukerak, beraz, ezinbestekoak dira beren biziraupena bermatzeko.

Internetek eta Web 2.0k euskal hedabide multimedien hedapenean parte hartu dute zalantzarik gabe eta nola ez, interaktibitatea eta erabiltzaileen parte hartzea sustatu dute. Izan ere, Web 2.0 fenomeno horren barruan, sare sozialek berebiziko garrantzia hartu dute.

Ahalik eta hedapen handiena bermatzeko hizkuntza mundu mailan ingelesa dela denok dakigun arren (eta gaztelania nazio mailan), internet eta sare sozialei esker euskarak ere bereganatu dezake merezi duen presentzia. Esaterako, gazteek hizkera informala eta laburbildua ikasiko balute, euskara gehiago erabiliko lukete sare sozialetan. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario